عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی
نوشته شده توسط : مدیر

حسابرسان داخلی برای سازمان به عنوان کارمندان داخلی برای بررسی پرونده ها و کمک به بهبود فرآیندهای داخلی مانند عملیات، کنترل های داخلی، مدیریت ریسک و حکومت عمل می کنند.

استانداردهای حسابرسی

هیئت نظارت بر حسابداری عمومی (PCAOB) استانداردهای حسابرسی خارجی را برای شرکت های دولتی (صادرکنندگان) که در کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) ثبت شده اند، حفظ می کند.

از سال 2012، PCAOB دارای 15 استاندارد دائمی توسط SEC و تعدادی از استانداردهای موقت است که استانداردهای حسابرسی پذیرفته شده را که در استانداردهای صادر شده توسط هیئت استانداردهای حسابرسی (ASB)، که بخشی از موسسه آمریکایی CPA ( AICPA) است.

ASB نیز بیانیه های مربوط به استانداردهای حسابرسی (SAS ها) را که برای تهیه و انتشار گزارش حسابرسی غیر مجاز (شرکت هایی که نیازی به ثبت نام در SEC ندارند) صادر می کند. اعضای AICPA که ممیزی غیرسیاسی را بررسی می کنند، طبق قوانین حرفه ای AICPA مطابق با این استانداردها هستند. از سال 2012، بیش از 60 استاندارد فعال وجود دارد.

برای ممیزی داخلی، موسسه حسابرسی داخلی یک چارچوب مفهومی به نام چارچوب عملکرد حرفه ای بین المللی (IPPF) فراهم می کند که هدایت برای ممیزی های داخلی را فراهم می کند. بعضی از راهنمایی ها اجباری هستند، در حالی که موارد دیگر به شدت توصیه می شوند، اما در قانون الزامی نیست.

برنامه ریزی حسابرسی

برنامه ریزی حسابرسی شامل تصمیم گیری در مورد استراتژی حسابرسی کلی و ایجاد یک طرح حسابرسی است.

حسابرسی استاندارد شماره 9 از PCAOB مسئولیت حسابرس خارجی و الزامات برنامه ریزی ممیزی را توصیف می کند. با توجه به استاندارد شماره 9، انتظار می رود که یک برنامه حسابرسی ماهیت، اندازه و زمان برنامه ریزی برای ارزیابی ریسک و تست هایی که باید بر روی کنترل ها و روش های مادی انجام شود، همراه با توضیحات روش های حسابرسی دیگر برنامه ریزی شده برای اطمینان از تفتیش استانداردهای PCAOB  می باشد.

برای ممیزی داخلی، موسسه حسابرسی داخلی راهنمایی برای برنامه ریزی حسابرسی ارائه می دهد. برنامه ریزی با تعیین دامنه و اهداف ممیزی آغاز می شود.

حسابرسان داخلی نیاز به درک کسب و کار، عملیات و ویژگی های منحصر به فرد واحد / واحد مورد بازرسی و ایجاد یک طرح حسابرسی که روش های مورد نیاز برای انجام ممیزی موثر را تعیین می کند.

 

کیفیت حسابرسی

 

بازرسی کیفیت

حسابرسی کیفیت فرآیند بررسی سیستماتیک یک سیستم کیفیت انجام شده توسط یک حسابرس داخلی یا خارجی یا یک تیم حسابرسی است. این بخش مهمی از سیستم مدیریت کیفیت سازمان است و یک عنصر کلیدی در استاندارد ISO سیستم کیفیت ISO 9001 می باشد.

ممیزی های کیفی معمولا در فواصل زمانی از پیش تعیین شده انجام می شود و اطمینان حاصل می شود که موسسه روش های نظارتی سیستم داخلی را به طور موثر مرتبط با اقدام موثر تعریف کرده است. این می تواند تعیین کند که آیا سازمان با فرآیندهای سیستم کیفیت تعریف شده مطابقت دارد یا می تواند شامل معیارهای ارزیابی رویه ای یا مبتنی بر نتایج باشد.

با ارتقاء استانداردهای سری ISO9000 از سری های 1994 تا 2008، تمرکز ممیزی ها از پیوستگی صرفا رویه ای به اندازه گیری اثربخشی واقعیسیستم مدیریت کیفیت (QMS) و نتایج حاصل شده از طریق پیاده سازی QMS انجام می شود.

ممیزی ها یک ابزار مدیریت ضروری برای بررسی شواهد عینی پروسه ها، ارزیابی اینکه چگونه پروسه های موفقیت آمیز اجرا شده اند، برای قضاوت در مورد اثربخشی دستیابی به هر سطح مشخص شده هدف، برای ارائه شواهد در مورد کاهش و از بین بردن مناطق مشکل استفاده می شود. حسابرسی کیفیت باید به نفع سازمان باشد نه تنها عدم انطباق و اقدامات اصلاحی را گزارش کند، بلکه زمینه های خوبی را نیز برجسته می کند. به این ترتیب دیگر ادارات ممکن است اطلاعات را به اشتراک بگذارند و در نتیجه کارهای خود را اصلاح کنند و همچنین به بهبود مستمر کمک کنند.

ممیزی های کیفی می تواند بخشی جدایی ناپذیر از الزامات و الزامات قانونی باشد.

حسابرسی همچنین می تواند برای اهداف ایمنی مورد استفاده قرار گیرد. اوانز و پارکر (2008) حسابرسی را یکی از قویترین تکنیک های کنترل ایمنی و یک روش موثر برای اجتناب از آرامش و توصیف شرایط آرام و رو به وخامت، توصیف می کند، به ویژه هنگامی که حسابرسی نه تنها بر انطباق، بلکه با کارآیی تمرکز می کند.

فرایندها و وظایفی که ممیزی را شامل می شوند می توانند با استفاده از نرم افزارهای مختلف و ابزارهای خود ارزیابی مدیریت شوند. برخی از این موارد به طور خاص به کیفیت مربوط به آمادگی برای هدف و انطباق با استانداردها مربوط می شوند، در حالی که دیگران به هزینه های کیفیت یا دقیق تر به هزینه کم کیفیت مربوط می شوند. در تجزیه و تحلیل هزینه های کیفیت، هزینه های ممیزی کیفیت می تواند در هر سازمان به جای استفاده از فرآیندهای تولید یا مونتاژ معمولی مورد استفاده قرار گیرد.

شاخص های کیفیت حسابرسی

کیفیت حسابرسی از زمان شکل گیری آن در سال 2002 در خط مقدم فعالیت های PCAOB بوده است و در بین حسابرسان، کمیته های ممیزی و ذینفعان کسب و کار در سراسر جهان توجه قابل توجهی به خود جلب کرده است.

مفهوم بهبود کیفیت ممیزی در سال 2012 معرفی شد. در آن زمان، فعالیت های PCAOB نشان داد که از زمان تصویب قانون Sarbanes-Oxley بهبود کیفیت عمومی به دست آمده است. اما یک سوال باقی ماند: چگونه می توانیم کیفیت حسابرسی را به طور موثر و دقیق اندازه گیری کنیم؟

در سال 2012، PCAOB یک پروژه بلند مدت را برای تعریف اندازه گیری کیفیت حسابرسی، که به عنوان شاخص های کیفیت حسابرسی (AQIs) شناخته می شود، آغاز کردند. در سال 2015، PCAOB انتشار مفهوم شاخص های کیفیت حسابرسی را برای تحریک بحث در مورد 28 AQI بالقوه منتشر کرد. انتشار این مفهوم، نشانگر نحوه تعیین هر کدام از شاخص های کیفیت در سطوح همکاری و همکاری فردی است.

از زمان تصویب آنها، AQI ها باعث بحث و جدل در میان حسابرسان و تنظیم کننده ها شده است. با این وجود با توجه به اظهارات اخیر هیئت مدیرهPCAOB Jeanette Franzel، PCAOB همچنان به تشویق و نظارت بر استفاده از AQI ها توسط شرکت ها، کمیته های حسابرسی و تنظیم کننده ها و همچنین تحقیقات علمی ادامه می دهد.

رگولاتورها از شاخص های کیفیت حسابرسی استفاده می کنند (AQIs)

کارکنان PCAOB همچنین بهطور فعال اطلاعات شاخص شاخصهای کیفیت حسابرسی را به برنامه بازرسی برای بهبود کیفیت حسابرسی هدایت می کنند.

-Janette Franzel، عضو هیئت مدیره PCAOB، حسابرسی حرفه ای نوآورانه و قوی برای ارائه سرمایه گذاران و منافع عمومی

برنامه بازرسی PCAOB از لحاظ تاریخی رویکرد مبتنی بر ریسک را برای انتخاب حسابرسی برای بازرسی ها در نظر گرفته است. به تازگی، برنامه بازرسی شامل برخی موارد انتخاب تصادفی از ممیزی ها برای بازرسی است. در نهایت، هدف این است که به منظور ایجاد نتایج حسابرسی معتبر در مورد کیفیت حسابرسی در سراسر شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

PCAOB نیز در تلاش برای شناسایی ویژگی ها و تفاوت های بین ممیزی های با کیفیت بالا و نقص، تحلیل های ریشه ای را انجام داده است. شرکت های حسابرسی مورد تشویق قرار گرفته اند تا تجزیه و تحلیل های ریشه را به عنوان بخشی از اصلاح کمبودهای حسابرسی مشخص شده از طریق پروسه بازرسی PCAOB انجام دهند.   Franzel ، با توجه به PCAOB ، امیدوار است که در اواخر امسال گزارش هایی را از برنامه های اصلاح و برنامه ریشه ای منتشر کند، از جمله بحث در مورد مزایای بالقوه استفاده از AQI ها در یک سیستم کنترل کیفیت شرکت است.

آینده کیفیت حسابرسی

AQI ها در جای دیگری جایگاه ویژه ای کسب می کنند. برای مثال ارنست و یانگ گزارش حسابرسی ممیزی را، تعهد ما نسبت به کیفیت ممیزی منتشر کرد: اطلاعات برای کمیته های حسابرسی، سرمایه گذاران و سایر سهامداران، که شامل تعدادی از AQI های سطح شرکتی به عنوان بخشی از بحث در مورد تعهد شرکت به کیفیت است. و مرکز کیفیت حسابرسی، ابزار ارزیابی حسابرس داخلی را به عنوان کمک به کمیته های ممیزی در تصمیم گیری های استخدام و حفظ و نگهداری از شرکت های حسابرسی خارجی صادر کرد.

تمام توجهات به AQI ها به من یادآوری می کند که گفته های قدیمی چیست: "چه اندازه گیری می شود، انجام می شود." هیچ مشکلی وجود ندارد که تعیین و اندازه گیری شاخص های کیفیت حسابرسی، در نهایت، بر رفتار تاثیر می گذارد. و من معتقدم که PCAOB بر این واقعیت افزوده است تا کیفیت حسابرسی را در حرفه افزایش دهد. یکی از اولین مراحل در تلاش PCAOB برای تمرکز بر کیفیت حسابرسی، منتشر شده اخیر پایگاه داده حسابرس SearchSM، شرکای حسابرسی و صادرکنندگان است که توسط شرکت های حسابرسی ثبت شده در PCAOB گزارش شده است.

من نمی توانم شگفت زده کنم که در آینده ای نه چندان دور، AQI ها، در یک فرم و یا دیگر، منتشر شده توسط PCAOB اجازه می دهد برای مقایسه بین شرکت ها. در طول زمان، به عنوان بخشی از تمرکز مداوم حسابرسی بر کیفیت حسابرسی، AQI ها در ارتباطات شرکت با کارکنان، مشتریان و سایر سهامداران به طور فزاینده ای برجسته خواهند شد.

ترکیبی از آنچه که من معتقدم افشای AQI توسط PCAOB و شرکت های ممیزی فردی است، سرمایه گذاران و دیگر سهامداران را قادر می سازد تا کیفیت شرکت های ارائه دهنده خدمات حسابرسی را ارزیابی کنند.

 

Audit quality has been at the forefront of PCAOB activities since its formation in 2002 and has gained considerable interest among auditors, audit committees, and stakeholders in businesses around the world.

The concept of improving audit quality was first introduced in 2012. At the time, PCAOB activities showed that general quality improvement had been achieved since the passage of the Sarbanes-Oxley Act. But one question remained: How do we effectively and accurately measure audit quality?

In 2012, the PCAOB kicked off a long-term project to define audit quality measures, known as audit quality indicators (AQIs). In 2015, the PCAOB issued Concept Release on Audit Quality Indicators to stimulate discussion around 28 potential AQIs. The concept release provided illustrations of how each of the quality indicators could be determined at both the firm and individual engagement levels.

Since their adoption, AQIs have prompted continued debate among auditors and regulators. Nonetheless, the PCAOB continues to encourage and monitor the use of AQIs by firms, audit committees, and regulators—as well as academic research, according to recent remarks by PCAOB Board Member Jeanette Franzel.




:: برچسب‌ها: حسابرسی , نرم افزار حسابداری , حسابداری , استانداردهای حسابرسی , استانداردهای حسابداری , نرم افزار حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: