نرم افزار حسابداری چیست؟
نوشته شده توسط : مدیر

حسابداری چیست؟

حسابداری ضبط معاملات مالی همراه با ذخیره، مرتب سازی، بازیابی، خلاصه و ارائه نتایج در گزارش ها و تجزیه و تحلیل های مختلف است. حسابداری همچنین زمینه تحصیل و حرفه ای است که برای انجام این وظایف اختصاص داده شده است.

Unknown Object

نمونه هایی از حسابداری مالی

یکی از بخش های حسابداری تمرکز بر ارائه اطلاعات مالی به صورت صورتهای مالی عمومی (ترازنامه، بیانیه سود، و غیره) است که به افراد خارج از شرکت توزیع می شود. این گزارش های خارجی باید مطابق با اصول کلی پذیرفته شده حسابداری که اغلب به عنوان GAAP یا GAAP US شناخته می شود، آماده شوند.

نمونه هایی از حسابداری مدیریت

بخشی دیگر از حسابداری بر ارائه یک مدیریت شرکت با اطلاعات مورد نیاز برای حفظ کسب و کار مالی سالم تمرکز می کند. اگر چه برخی از اطلاعات از معاملات ضبط شده است، بسیاری از تحلیل ها و گزارش ها شامل مقادیر برآورد شده و پیش بینی شده بر اساس فرض های مختلف است. به طور کلی، این اطلاعات به افراد خارج از مدیریت شرکت توزیع نمی شود. چند نمونه از این اطلاعات، بودجه، استانداردها برای کنترل عملیات، و تخمین قیمت فروش در هنگام نقل قول قیمت برای کار جدید است

سایر نمونه های حسابداری

برخی از نمونه های دیگر حسابداری عبارتند از:
مشاوره در سیستم های حسابداری
برنامه ریزی، مشاوره و گزارش مالیات بر درآمد
حسابرسی صورتهای مالی شرکت ها و سایر سازمان ها
ارائه مشاوره عمومی کسب و کار
برنامه ریزی مالی برای افراد

حسابداری چیست

حتی اگر حسابدار نیستید، ممکن است متوجه استفاده از حسابداری در زندگی روزانه خود شوید...

به عنوان مثال مادر من حسابدار اصلی خانواده ما است. در ابتدای هر ماه، بودجه ای را تهیه می کند که تمام پرداخت ها و درآمد مورد انتظار برای ماه را نشان می دهد. پس از آن، همه ی پرداختها و رسیدهای خود را در دفتر خاطرات شخصی خود، از جمله مواد غذایی، آب و برق، مالیات و غیره، ثبت می کند. ردیابی هزینه های خانه در برابر بودجه ماهانه به او کمک می کند تا هزینه های اجتناب از هزینه را کاهش دهد و همچنین باعث می شود که او به راحتی درک کند که پول در صورت فراموش شدن صرف شده است. او تمام فاکتورها و اظهارات بانکی را در جعبه کفش نگه می دارد. هر ساله مامانم مالیات خود را می پردازد و حفظ رکورد مالی برای او سخت است در حالی که همه اطلاعات لازم در انگشتانش (و جعبه کفش) است!
مادر من نمی داند، او در حال انجام وظایف اساسی یک حسابدار برای مدیریت امور مالی خانه است.

حسابداری فقط یک نسخه رسمی و کارآمدتر از چنین فرایندهایی در زمینه کسب و کار است. کسب و کارها از حسابداری استفاده می کنند تا اطلاعات مالی خود را سازماندهی کنند که به آنها کمک می کند تا اطلاعات مالی خود را درک کنند و همچنین آنها را با مقررات مالی سازگار سازد.

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری نوعی از نرم افزار رایانه ای است که توسط متخصصان حسابداری برای مدیریت حساب ها و انجام عملیات حسابداری استفاده می شود.

حسابداری عمل سیستماتیک، کار یا فرآیند برقراری ارتباط و ثبت اطلاعات مالی است. در یک محیط کاری، این کار به منظور ممیزی داخلی و خارجی، گزارش های مورد نیاز و تجزیه و تحلیل مالی برای برآورده ساختن الزامات قانونی یا مدیریت داخلی انجام می شود. حسابداری همچنین ممکن است شامل اندازه گیری، طبقه بندی، تایید، جمع بندی و تفسیر اطلاعات مالی سیستماتیک و متنوع باشد.

نرم افزار حسابداری می تواند از برنامه های ساده و تک ورودی استفاده شده برای ضبط اطلاعات شخصی به سیستم های پیچیده تر، دو ورودی که می تواند دریافت بدهی ها، حساب های قابل پرداخت، حقوق و دستمزد و موجودی را در میان سایر توابع پردازش کند.

نرم افزار حسابداری به این دلیل که اجازه می دهد تا شرکت ها برای ردیابی معاملات مالی خود و دریافت گزارش تقریبا لحظه ای و تجزیه و تحلیل اقدام کنند، مهم تر از همیشه است !
قبل از اینکه نرم افزار حسابداری وجود داشته باشد، وظایف حسابداری باید با دست انجام می شد. با خودکار کردن این وظایف، نرم افزار حسابداری هزینه حسابداری را کاهش می دهد. همچنین گزارش دقیق تر و به موقع را فراهم می کند، به شرکت ها اجازه می دهد از اطلاعات بهتر برای تصمیم گیری های مالی استفاده کنند.

در سال 2001، تعدادی از شرکت های بزرگ، از جمله آرتور اندرسون، انرون، Quest، WorldCom و Sunbeam، در رسوایی های حسابداری دخیل بودند که سرمایه میلیاردها دلار از سهامداران را سرزنش می کرد و موجب بازنگری عمده در استانداردهای حسابداری، مقررات حسابرسی و روش های حسابداری شرکت ها شد . این همچنین منجر به تصویب قانون Sarbanes-Oxley 2002 شد که استانداردهای حسابداری جدید و دقیق تر را برای شرکت های دولتی تنظیم می کند.

در حالی که کمپانی های کوچکتر ممکن است بسته های نرم افزاری حسابداری با تعداد پرسنل زیر 100نفر که ویژه شرکت های کوچک و متوسط است را انتخاب کنند همانند نرم افزار حسابداری قیاس.برای مطالعه مزیت برتر نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط می توانید وارد مقاله مربوطه شوید.
شرکتهای بزرگ تمایل دارند برنامه های سفارشی را به تناسب نیازهای آنها برنامه نویسی کنند و برای خاص شرکت آنها راهکار ارایه شود مانند شرکت راهکار نوین سیاق که بالای 25 سال سابقه فعالیت در حوزه ERP  و دانشگاهی و ویژه کسب و کارهای سازمانی و صنعت ساخت و ساز و راهکار ERP در شرکت های پیمانکار عمرانی نیز می باشد.

برای مطالعه مقاله تفاوت بین ERP و نرم افزار حسابداری می توانید وارد مقاله مورد نظر شوید.





:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری , حسابداری , نرم افزار حسابداری تحت وب , نرم افزار حسابداری ابری , نرم افزار حسابداری رایگان , دانلود نرم افزار حسابداری , بهترین نرم افزار حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: